február 2, 2009, szaka_tutu | Szolgáltatások (Jobb adni, mint kapni)| Közlekedés (Gyí, te Logán!)

Az Új Honfoglalás, a’la Erdélyi Szállító



Hát az úgy vót, hogy a minap jövék haza messzi földről, Kolozsvárra. Jövök-jődögélek, s az út vége felé le is szállok a berlini fecskemadárról Ferihegyen. Leszedem a húsz kilós piros koffert s a zongoraszéket a szalagról, kiállok a reptér elé, s eléhalászom a jegyem - hellám mikor, s hova jön a buszom, az Erdélyi Szállító. 10:45-kor indul a busz Ferihegyről-írja. Mondom eddig jó, de ezen bejleg honnan? - me hát Ferihegy, amilyen kicsi, még úgy is elég nagyocska, nehogy ne látnám meg a mikrobuszt abban a nagy tumultusban. SMS haza, s jő is a válasz, az infópont előtt, a csarnokban álljak. Oda es állok, telik es az idő, el es jő az indulás ideje, busz semmi. Na mondom, ezek ejsze itt feledtek, állhatok ki stoppolni, húsz kilós kofferrel s zongoraszékkel. Forgatom a jegyet, rajta két telefonszám. Hívom a mobilt, üzenetrögzítő. Elé a másikat, a földit, fel is veszi egy férfiember (a továbbiakban O. úr). Mondom, ki s mi vagyok, s kérdem, hol a busz? Az jő, mondja O. úr, mit izgulok, várjak. De ha akarom, megadja a soffer számát. Mondom ne adja meg, ha azt mondja, jő, várjuk meg a végit. Ebben is maradunk, még böjtölök vagy 10 percet, megjelenik a Sofőr, boldogan egymásra ismerünk, supp bé a buszba, piros koffer s zongoraszék hátra, s indulunk. Fel es szusszanok, minden jó, ha a vége jó. S hát egyszer csak cseng a telefonom. Felveszem, a drót túlsó végin maga a felháborodott O. úr. Hogy én mit követelőzök?! Mondom, azt, hogy a jegyen azt írja, indulás 10:45. Igen, mondja, de az a busz a Népligetből jön, forgalom, satöbbi. De hát én ezt honnan tudhatnám, mondom, s egyáltalán nekem ehhez mi közöm? Ha azt írja a jegyen, 10:45, az 10:45. Németországból jövök, mondom, hozzászoktam. Erre O. úr gondolkozik vagy 2 másodpercet, s aztán megmondja a valót: jaaaa, ha én nekem ilyen igényeim vannak, akkor költözzek Németországba.

Jawohl, Herr O, én igen. De csak akkor, ha megígéri, hogy a cége itt marad. Vagy maradok én itthon, s mint O. úrnak ajánlottam, költöztesse ő a cégét Kazahsztánba. Ha meggondolom, tán mégis inkább én maradok.


pontos átlag: 1.00

pontos átlag: 3.20


Hozzászólások

36 megjegyzés » “Az Új Honfoglalás, a’la Erdélyi Szállító”

  1. nyamvatka » február 9, 2009 11:19 pm

    Jo a szoveg csattanoja, teccik!
    Sajnos ez a helyzet…ha nem teccik el lehet menni.
    Amugy Nemetorszag egyik repteren tapasztaltam, hogy a hivatalos hollandiai kisbusz menetrend ki van fuggesztve a hivatalos megallo helyen. Ennyit a szemleletvaltashoz.

  2. szf » február 9, 2009 3:26 pm

    Felreertes ne legyen: O. ur hozzaallasaval nem feltetlenul ertek egyet, de: ha ne adj’ Isten az a masodpercre pontos nemet repulo veletlenul kesik 1-2… orat, es az Erdelyi Szallito pontosan indul, akkor szinten az Erdelyi Szallito lett volna a hibas, mert otthagyja a kedves utast?

  3. szaka_tutu » február 7, 2009 5:58 pm

    ‘90 őszén Zürichen stoppoltam át, éjjel, feleségestül. Egy jómódú winterthuri polgár vett fel, s végül meg is háltatott - a saját házában. Asszonya volt annak is, s két hónapos gyereke. Reggel, mikor megébredtünk, a ház üres volt, a konyhában meg volt terítve a reggeli, az asztalon egy levél s egy kulcs: “Kedves barátaink, elmentünk dolgozni, mikor indultok, a kulcsot dobjátok be a postaládába.”

    Asszem ez a történet elég jól illusztrálja az idegen felé tanúsított bizalmat, annó Decebál. Arról, hogy most mi és miért van, fölösleges írnom.

  4. Zoltán » február 6, 2009 4:23 pm

    Még idetartozik valami.

    “a bizalmatlanságot kultiváló társadalmak általánosan fejlődésképtelenek.” - írod.

    Erre meg:
    http://reply.transindex.ro/?cikk=113
    “A kérdés által kiváltott közhangulatot jól jellemzik a településeket ellepő vészjósló plakátok, amelyeken fekete varjak – az új kelet-európai EU-s tagállamok nem túl hízelgő portréjaként – tépázzák Svájcot”

    Hol is van akkor a bizalmatlanság?

  5. BéBé » február 5, 2009 6:54 pm

    Érdekes, én nem tapasztaltam a posztoló részéről annak a nagyképűségnek a nyomát, amit itt többen szóvá tesznek. Az ügyfél egyszerűen azt próbálta kideríteni, hogy jön-e busz, s ha igen, mikor. Számomra a vége érdekes: “jaaaa, ha én nekem ilyen igényeim vannak, akkor költözzek Németországba”. Tehát nem azt mondja, hogy “elnézést uram, legközelebb igyekszünk jobban megoldani”, ugyebár épp akkora energiát igényelt volna az egységnyi levegő, illetve artikuláció kiáramoltatása a kocka fejéből. De ő inkább azt választotta, hogy bunkó geci lesz, a másik úgyse tud ellene tenni. És ezzel az attitűdel a hozzászólók többsége egyet is ért. Eszem megáll.

  6. szaka_tutu » február 5, 2009 5:47 pm

    A “ha tetszik a tilosban felvevő busz” hallgatólagos cinkosságot feltételez, és ez megint a Balkánnak sajátja. Lasa-ma sa te las. Facem sa fie bine. Szart szarért jeligére :)

    De ez a hallgatólagos cinkosság az adott esetben nem működhetett, mert a) a busz Ferihegyen NEM tilosban áll meg b) tetszhetne, de történetesen NEM tetszik, hogy tudjam, a busz tilosban áll meg. A “ha tetszk..” mondat így kétszeresen is téves.

    Romániában az állam apaszerepét felváltotta az állam mostohaapa-szerepe - akitől lopni nem szégyen, hanem erény. Ezt az átkosban annyira népszerű hozzáállást továbbvinni abba a korba, amikor a társadalmat már a másik pólus - a piac - szabályozza, anakronisztikus, vagy akár infantilis.

    20 éve még drukkoltam is volna a sofőrnek, amint az átkosban megszokott kurucos hozzáállással a nyakát kockáztatja, mikor értem jön. De ennek a fajta balkáni vadromantikának lassan bealkonyul.

    Ebben a korban pedig a panaszkönyv nem “a megoldás”, hanem eszköz. Kéretik használni.

  7. csíki » február 5, 2009 5:13 pm

    Na, erről van szó, hogy panaszkönyv. Mert az lenne ugye a megoldás :)
    Egyébként menetrendszerinti járat nem állhat meg bárhol, ahol szgk-val meg lehet állni. Sőt, kifejezetten ahol az egyik, ott a másik nem. Nemzetközi fuvarozásban pedig még izgibb szabályok is vannak. Amit amúgy (másik?) O. úr pontosan tudott, amikor az Orangw-s buszokat szivattatta a honi policokkal.
    Szóval továbbra is: ha tetszik a tilosban felvevő busz, akkor ne sírjunk, ha késik, stb.
    Egyébként pedig Zoltánnal többnyire egyetértve, maradok tisztelettel!

  8. szaka_tutu » február 5, 2009 2:35 pm

    Nem volt ott, a “[mi]”-t most toldottad bele :) de OK. Szóval akkor a MI, érvényben levő meghatározásod szerint a “szegény” Balkán, ahol a népek “ügyefogyottak”. Igen, ebbe én is beletartozom. De attól még a panaszkönyv írását és olvasását felvenném az oskolába tantárgynak.

  9. Zoltán » február 5, 2009 2:26 pm

    Mi:
    ott volt az utolsó mondatban, de látom nem vetted észre, nem hallotad ki, ezért bemásolom még egyszer.
    “lelkedben te [mi ]is pont olyan ügyefogyott vagy, mint a szegény Balkán.”

    Annál inkább észre kellett volna vedd, mert a “mi”-be te is beletartozol.

  10. szaka_tutu » február 5, 2009 2:18 pm

    Ok, megvolt a TI meghatározása. És most a MI?

  11. Zoltán » február 5, 2009 2:12 pm

    Ti:
    akik toleránsnak mondjátok magatokat (lásd: nyugaton - szerinted - nincs bizalmatlanság, csak naiv jóindulat), s közben mindent kikértek magatoknak. Emellett pedig, ha valami nem tetszik, ha nem szolgálnak ki, máris arra gyanakodtok, hogy egy nagy összeesküvés áldozatai vagytok, jelen esetben a Nagy Balkáni Összeesküvésnek, miszerint - állítólag - egy igénytelen banda a finomlelkű civilizációra tör, vagy legalábbis semmibe veszi és kihasználja.

    Látod, látod, te bölcs székelyként elmentél a világba, és a végén annyival maradtál, hogy rendületlenül azért szorongsz, nehogy valaki lenézzen a származásod miatt, hogy kelet-európai vagy. S akkor, hogy igazán nyugatinak tűnjél, hogy bizonyítsd, hogy ahhoz a világhoz tartozol, amit te (hamisan) a legjobbnak ismertél fel, elkezded a saját fajtádat szídni. Idegen uranak táncolsz, barátom, de a lelkedben te is pont olyan ügyefogyott vagy, mint a szegény Balkán.
    Miért olyan nehéz beismerni ezt?

  12. szaka_tutu » február 5, 2009 1:47 pm

    “Igen, késett, s akkor mi?” -hát ugye, ezért bátorkodtam telefonálni. Mint olvashatod, volt ember, akit a busz egyszerűen ottfelejtett. Velem is fordult már elő, igaz, innen sokkal keletebbre.

    “Valószínűleg jelezted, hogy te úriember vagy” - pedig nem. A hozzászólások személyeskedéseit sem reagálom le.

    “Mi nem vagyunk gépek, legyetek ti azok.” - érdekes a “mi” és a “ti” szétválasztása: szekértáborok látszatát próbálja létrehozni, túlmutatva az “én” és “te” konkrét esetén. Pontosítanál, kérlek? Amennyire értem, a “mi” táborába tartoznak azok, akik “Igen, késett, s akkor mi?” felkiáltással állnak az ügyhöz. Ebben az esetben én a “ti” táborába tartozom, igen.

  13. Zoltán » február 5, 2009 1:04 pm

    Tisztázzunk egy-két dolgot:
    a Bp-Kolozsvár mikrobuszjáratok teljesen szabályosan mehetnek be a Ferihegyre. Közvetlenül a terminálok előtti parkolókban az áll meg, aki akar, hogy azt vegyen fel, akit akar. (Van persze fizetős parkoló is, de az máshol van) Namármost ahogy a parkolóknál lenni szokott, hol itt van hely, hol ott, a mikrobusz nem állhat meg mindig ugyanott. Ezért van a közmegegyezés, hogy az információnál veszik fel az utast, mert az egy biztos pont. Nincs ebben semmi rossz és semmi nyerészkedés.

    És valóban, mehettél volna a busszal-mertróval zongoraszékkel a hátadon, vagy taxival 3ooo forintért a városig, ha nem jött volna be érted a mikrobusz. Igen, késett, s akkor mi? Mi nem vagyunk gépek, legyetek ti azok.

    4o év, 3o ország, 2o kiló csomag, 1o perc várakozás… most már a 0 jönne, oda mit(kit) írjunk?
    Ne O. urat. Szerintem neked lehetett először olyan hangnemed, hogy megsértetted, mert fölényeskedtél, mert valószínűleg jelezted, hogy te úriember vagy. Jogosan hívott vissza, adott neked egy esélyt, hogy tanulj becsületet. Én leszállítottalak volna valahol az Alföldön, üldögéljél a zongoraszékeden s nézegesd a gémeskutakat.

    Ezért legyen a 0 legyen a benned lakó bölcsesség.

  14. körömvirág » február 5, 2009 11:09 am

    Nem azért megy be a busz, mert utasokat vesz fel és pénzt nyer ezzel, hanem azért, hogy a szegény erdélyi utasok ne taxizzanak. Na, ez vicces :).

  15. csíki » február 5, 2009 10:22 am

    Na, a sznobság szép dolog. 30 országot bejártál, de még mindig ott tartasz, hogy összekevered a dolgokat.
    És a tényekkel ne vitatkozzunk: Ferihegy az reptér és nem nemzetközi autóbusz-állomás. Azért megy be a busz, hogy az Erdélybe hazautazó spóroljon a taxin oder tömegközlekedés Köki érintésével kihagyható legyen.
    Ha jó neked, hogy szabálytalan járattal jársz, akkor vállald a járulékos negatív hatásokat is. És ha fáj, akkor blogolj, muhaha.

  16. szaka_tutu » február 5, 2009 12:34 am

    Azt hiszem, a legjobban az lep meg, hogy mennyire elsikkadt a tulajdonképpeni mondandóm.
    .
    “1. Nem állhatom, hogy pontos pénzért hozzávetőleges szolgáltatást kapjak.”
    A hidden catch, a CSEL, az el nem mondott apróság annyira általános hagyomány nálunkfelé - aki dolgoztatott szobafestővel, az jó valószínűséggel tudhatja - hogy statisztikák szerint az idegenekbe vetett bizalom a Balkánon a legalacsonyabb egész Európában. S miért baj ez? -az ember legyen szemfüles - mondaná a minden hájjal megkent balkáni. Hát azért, mert egy társadalom fejlődési potenciáljának megállapításakor az egyik mért kulcsparaméter pontosan az idegenekbe vetett bizalom. A két változó korrelált… a bizalmatlanságot kultiváló társadalmak általánosan fejlődésképtelenek. Vajon igaz-e ez a Balkánra? Igaz.

    “2. Aki szolgáltatást nyújt, nem szívességet tesz.”
    A Balkánon az imposztúra sokkal általánosabb állapot, mint a szakértelem. Oka ennek a kommunista munkaetika, amely reumaként a nemzet csontjába ivódott, és oka a kapitalista világhoz való gyorstalpaló felzárkózás, amely gyakran csak homlokzatokat emelt- épületek helyett. Így a Balkánon a tényleg hozzáértő, a valamit jól csináló, a szakértő igazából kevés… és ez a defláció eredményezi, hogy aki akár csak úgy érzi, ért valamihez, az hajlamos a tudását a köznek kegyként szolgáltatni. Nem ragozom tovább.

    Fél évvel ezelőtt Drezdában történt, hogy az utolsó villamos 200m-es olimpiai sprintem után az orrom előtt csukta be az ajtót, és menetrendszerűen elment. Tessék, ez kell? Megkaptad, te dög - gondolom, ez lesz az erre reagáló első hozzászólás magva. De ez megint téves… a ló túlsó oldalára sem kell átesni. Herr O. - és talán a németek általában - belekövesedtek a szabályokba, annyira, hogy gyakran szem elől tévesztik az embert, akit a szabálynak szolgálnia kellene. Ehhez képest O. úr egy megértő arkangyal. Persze. Csak hát balkáni a lelkem… slampos és önérzettúltengésben szenved. Mint mi mindannyian.

    És az azonnali félreértés elkerülése végett: alulírott, továbbra is imádom a Balkánt.

  17. szaka_tutu » február 4, 2009 10:49 pm

    “1. Jegyet veszek a nem-buszállomásról induló járatra.”
    -1.1. A jegyet nem én vettem - így nem én választottam, hogy ezzel a céggel menjek. Évek óta nem jártam mikrobusszal… de általánosan, feltételeztem, hogy a jegyen szereplő adatokat valaki felelőssége tudatában írta oda.
    -1.2. A járatnak igenis van megállója Ferihegyen. Csak az, hogy ezen belül hol, a jegyből nem derül ki.

    2. Hisztizek, miért nem megy akkor, amikor indulnia kellene.
    -2.1. Telefonon megkérdeztem, mikor jön a busz, mert tartottam tőle, hogy itthagyott. Ez nem hiszti.

    3. Blogolok, hogy miért nem akkor megy, ami onnan nem is mehetne.
    -3.1. De igen, onen mehetne, és voilá, megy is. Csak nem akkor, amikor kellene. És igen, ezért blogolok.

    Ergo: ha tetszik a Balkán (felvesz, ahol nem lehet), akkor szívd a másik végét, azaz késni fog.
    -Ergo ergo: tetszik a Balkán. De ezt nálam nem a szívással csomagolják.

    Nem mondom, hogy jól van ez,
    -Hanem? :)

    de azt hiszem, hogy O. úr koherens személyiség,
    -ezt én is hiszem :)

    postolónbk meg egy kis sznob,
    -

    akinek tetszik a Balkán, de csak félig.
    -ez elgondolkoztat. 40 éves vagyok, csíkszeredai, és eddig valamivel több, mint 30 országot bejártam. Soha nem akartam máshova költözni. De igaz, ami igaz, vannak dolgok, amelyek már fárasztanak a Balkánon.

    Nálam O. úr nyert továbbra is :)
    -

  18. csiki » február 4, 2009 10:11 pm

    1. Jegyet veszek a nem-buszállomásról induló járatra.
    2. Hisztizek, miért nem megy akkor, amikor indulnia kellene.
    3. Blogolok, hogy miért nem akkor megy, ami onnan nem is mehetne.
    Ergo: ha tetszik a Balkán (felvesz, ahol nem lehet), akkor szívd a másik végét, azaz késni fog. Vagy hamarabb megy. Vagy nem megy mágse, mert megállt a terményboltnál.
    Nem mondom, hogy jól van ez, de azt hiszem, hogy O. úr koherens személyiség, postolónbk meg egy kis sznob, akinek tetszik a Balkán, de csak félig. Nálam O. úr nyert továbbra is :)

  19. Zoltán » február 3, 2009 4:01 pm

    Nem én vagyok sértődött szerintem, hanem “igényes” blogírónk, az ő kényelme ellen történt merénylet.
    Flanki nevű etimológusunknak pedig üzenem, hogy ő itt az igazi szolga, csak még nem vette észre.
    Te meg kedves Laci, látom, már eljutottál a szükséges terror gondolatáig, amitől pedig manapság annyira rettegnek még a legjobbak is közülünk. Végül is, azt lett volna a legjobb, ha istenesen bemosol egyet a söfőrnek, lehet, hogy te se lennél most sértődött, és nem utólag ugatnál, és ő is tanult volna valamit.
    De a lényeg, hogy a fogyasztók és urak terrorja nem létezik, mert azok túl gyávák ahhoz. Elvégre ha kockáztatják az életüket, akkor ki fogja azt a sok jó és minőségi szolgáltatást élvezni, nem igaz?
    Az kockáztat, akinek nincs mit vesztenie, és rettegni fog majd a sok széplélek, ha egyszer valaki nagyon megunja a reklám hazug világát, és öklét a vizenyős szemű fogyasztók arcába törli, és azt mondja:
    inkább megy gyalog Gyergyótól Kolozsvárig, és eszik szárazkenyeret minthogy urat játszodjék a kor szánalmas színpadán.

  20. Laci » február 3, 2009 2:01 pm

    Kedves Zoltán,

    szerintem nem köll így megsértődni, ugyanis az ocsmány szolgáltatások kora kezd lejárni. Az erdélyi piac - bár elég bátortalanul, de egyre gyakrabban kezd feed-back-et adogatni a nyújtott szolgáltatásért cserében.

    Múlthéten egy olyan kisbusszal jöttem Gyergyótól Kolozsvárig, amelyiken nem volt fűtés, a sofőr meg azt hazudta, hogy nem tudja hol kell bekapcsolni. Emellett szibériai szél is fújt, mert az ablakot nem lehetett becsukni. Természetesen nem a sofőr volt a hibás, sőt még a busztársaság gyergyóremetei tulajdonosa sem.

    Én azt hiszem, hogy ezesetben én voltam a hibás, hisz már sokéve tűröm ezt. Akkor jártam volna el helyesen, ha a szászrégeni pihenőnél túszul ejtettem volna a sofőrt, kivertem volna a kisbusz ablakait, majd kiborítottam volna az égő járműt az úttestre. Ezt követően kihívtam volna a sajtót és - míg a Brigada AntiTero’ rátérdelt volna a nyakamra - addig gyorsan közzé tettem volna ultimátumomat, hogy legyen az igazságosan jóságos tulajok gatyája mélybarna otthon a TV előtt.

    Mindezt nem tettem meg, sőt még a Fogyasztóvédelmet sem hívtam fel másnap. A mai napig nem értem, hogy miért…

    És igen: a kliensek “pontospénzből” állnak. Még akkor is ha nem.

  21. BéBé » február 3, 2009 1:50 pm

    @transmigrans “Menj csak végig a Rákóczi-úton és nézz körül”. Néztem. Láttam gyógyszertárat, lottózót, két könyvesboltot, 3 ruhaboltot és egy mozit. Meg sok 7-es buszt. Konkrétan mire gondoltál?

  22. Zoltán » február 3, 2009 1:12 pm

    Igen, a jog lassan azt jelenti, hogy bármiért összeveszhettek bárkivel, aki nem úgy szolgál(tat) nektek, ahogyan azt az ti széplelketek elvárja.
    De hol a megbocsátjás, barátaim? Ti nem felejtettek el soha semmit, amit megígértetek? Miért akarjátok elhitetni mindenkivel, hogy ti csak a Pontospénztekből álltok?
    Ellenben azt mondom nektek, ti is többek vagytok a Pontospénznél, és az is, akinek adjátok.

  23. Flanki » február 3, 2009 1:03 pm

    Nem is ertem hogy lehet azt irni, hogy O. urnak volt igaza. Ha egyszer kesett, akkor mindegy hogy a forgalom miatt vagy mas miatt neki kell elnezest kerni es karpotolni, mert o a szolgaltato (benne van a szoban, hogy szolgal!). Ha nem vehet fel utast Ferihegyen, akkor ne vegyen fel. Vagy hivatalosan csinalja, vagy ne csinalja egyaltalan. Borzaszto a szinvonal.

  24. FlagellumDei » február 3, 2009 12:58 pm

    Nekem pedig egyszerre lessz hanyingerem az effele “csiki” suttyok melldongeto paraszt szovegetol, meg azert enyhen lenezem a szonb fajtat is. De azert ezek a magukat szekelynek nevezo sz*rhazi akarkik is egy kicsiket kidughatnak a kobakjukat erdelyorszagunk valami kis volgyebol es szanaszet bamulhatnanak a nagyvilagban. Azthiszem lenne egy kis megdobbenes, hogy Parizsban, de meg Marosvasarhelyen sem beszelnek az emberek szekelyul es a buvalbaszottszekely szallito szerele-n kivul mas szemelyszallitassal foglalkozo vallalkozasok is vannak. Aztan meg, neked szomoru csiki, jo, ugy is, ahogy van.

  25. Laci » február 3, 2009 12:57 pm

    @csiki

    Ha szabályosan nem vehetne fel utast a Ferihegyen, akkor ne is próbálkozzon bemenni oda és úgy tisztább, korrektebb szolgáltatást nyújthat. A nyerészkedés viszont mégiscsak arra hajtja emberünket és végül a nagy kockázatvállalásért és improvizált bénázásért az utast hibáztatja, hogy az ott van.

    Remélem, hogy lassan és fájdalmasan kihal ez a kaszt is és megtanulják, hogy idióta viselkedésért éhhalál jár.

  26. csíki » február 3, 2009 12:02 pm

    Miért ne fogjon el? Elment, mert nem tetszett. Visszajött, de ettől miért lenne másképp?
    Szabályosan nem vehetne fel utast Ferihegyen, mégis bemegy érted. Ha ez jó neked, akkor fogadd el. Ha nem, akkor schade
    L.

  27. szaka_tutu » február 3, 2009 12:01 pm

    Nem állhatom, hogy pontos pénzért hozzávetőleges szolgáltatást kapjak. Aki szolgáltatást nyújt, nem szívességet tesz.

  28. transmigrans » február 3, 2009 11:40 am

    “me hozzábalkánizálódottunk a rományokhoz, azé. Lasa ma, ca merge si-asa” - írja BeBe, büszke szittya.
    Hát apócám, ha azt hiszed, ez Nagymagyarhonban, a koronás köztársaságban ez másképp megy, akkor nagyon tévedsz! Menj csak végig a Rákóczi-úton és nézz körül…

  29. Mikic » február 3, 2009 11:27 am

    Zoltan es tarsai!

    Mozdulnal ki egy kicsit te is Bivalybasznadrol…A hozzad hasonlo ember miatt van az, hogy ilyen szolgaltatasokat kapunk ettermekbe, autobuszon stb.
    Ha valami nem tetszik igen is szova kell tenni, mert nem O.urak dolgznak meg nekunk a penzunkert!

    u.i:Vagy “Zoltanok” neked a fater adja:)))))???

  30. körömvirág » február 3, 2009 11:14 am

    Egyszer édesanyámat otthagyták a reptéren. Egyszerűen elfelejtett a mikrobusz bemenni érte. Amikor tíz perccel az indulás időpontja után felhívtuk őket, akkor azt mondták, hogy az utasuk nem volt ott, ahonnan fel kellett volna vegyék. Erősítjük, hogy ott volt, még mindig ott áll, és kérjük, térjenek vissza érte. Mire a válasz: azt nem lehet, a mikrobusz már félórára van a reptértől, és én hogy képzelem. Azt nem tudták elmagyarázni, hogy juthatott a busz 10 perc alatt félórányira a reptértől. Becsületükre legyen mondva, utólag visszaadták a jegy árát.

    Utazási irodában dolgozó barátnőm mesélte, hogy nem egyszer fordult elő az ügyfeleivel hasonló eset.

  31. JJ » február 3, 2009 10:32 am

    Zoltan! Csak ne fogjon el a hanyinger. En ajanlom neked, kerulj huzamosabb ideig olyan helyzetbe, ahol mindenki ismeri a jogait es tudja a kotelessegeit - de a maset is! Meglatod milyen szepen mennek a dolgok. Es utanna minden atmenet nelkul kerulj haza - na akkor kapjon el a hanyinger! LOL

  32. csíki » február 3, 2009 10:06 am

    Szerintem rajtad kívül mindenki tudja, hogy ez így megy, amióta járnak ezek a buszok. Te csak bőcsködözöl, hogy Németbe jártál meg zongoraszéked van.
    Egyébként az erdélyi “balkanizált” lakosság 90% simán jobb, mint O. úr, akit bárki ugyanúgy fikázhat. Te viszont úgy teszel, mintha nem tudnál valamit, amit mindenki tud. He-he-he. Tehát te esetleg a zongoraszékedről állva vagy jobb, mint O. úr, aki bár nem nem sznob - veled ellentétben -, és jogosan felbasztad az agyát, hogy mit mind hívogatod.
    (És székelyül sem tudsz, sznobocska.)

  33. blue » február 3, 2009 9:29 am

    nem e Open World volt, mert akkor semmibe nem csodalkozok, amugy az osszes erdelyi szallito nagy bunko, excuse my french, de tenyleg az, paraszt buta suttyo banda, isten ments rajuk szorulj

  34. Zoltán » február 3, 2009 1:14 am

    Mindig elfog egy kicsit a hányinger, mikor az ilyen külföldről hazalátogató atyánkfiai fitogtatják, hogy ők milyen igényesek.
    Ajánlom figyelmedbe a Borat című filmet, Kazahsztánról (”Kazahsztán”-ról) szól, nézd meg ls ismerd fel magad a korrekt és pontos de nyomottfejű amerikai hájfejűekben.
    És még valami, O. úrnak igaza volt. Csak reménykedni tudok, hogy egyszer ezt te is megérted.

  35. Mezei Ibolya » február 2, 2009 11:34 pm

    Gyula talált rá a cikkre, a képernyön hagyta,hogy ezt el kell olvasni… késöbb kapcsoltam kié ez a pihent agy…

  36. BéBé » február 2, 2009 5:53 pm

    S há tudod-é te asztot, hogy ez miér lett így-e? S azér me hozzábalkánizálódottunk a rományokhoz, azé. Lasa ma, ca merge si-asa. Na, hogy tuggyad.

Szólj hozzá!





Biztonsági kód

Mit szabad? Reklám Súgó Tippek Transindex